VNCI: Eerste communicatiehulp bij incidenten

 

Goede crisiscommunicatie kan bij een incident een wereld van verschil kan maken. De VNCI heeft daarom de brochure ‘Crisiscommunicatie’ uitgebracht, waarin kort en bondig de cruciale communicatiestappen staan die een bedrijf het beste kan zetten na een ongeval. De folder is begin dit jaar naar alle bedrijven gestuurd die bij de VNCI zijn aangesloten.

Omdat de VNCI hoopt dat alle bedrijven zo goed mogelijk communiceren over ongevallen, stelt zij de brochure (inclusief samenvatting op een hand-out) digitaal voor iedereen beschikbaar. Organisaties kunnen zo in 4 stappen (Organiseer, Formuleer, Informeer en Continueer) zo goed mogelijk de communicatieve kant van een incident afhandelen en daarbij de reputatieschade tot een minimum beperken.

Als aanvulling op de brochure werkt de VNCI momenteel ook aan een workshop crisiscommunicatie. Leden van de VNCI horen hier de komende maanden meer over.

Download de brochure 'Crisiscommunicatie' (pdf)

Download de bijbehorende hand-out (pdf)

Bron: VNCI

Gezondheidsmanagement